Browse:
איך ללמד גור להפסיק לנשוך

הדבר הראשון שצריך לזכור הוא שגורים נושכים. הרבה. למעשה מחקרים שנעשו על גורים (בצפייה ותיעוד רצופים במשך ימים) הראו שאחרי שינה אכילה ועשיית צרכים נשכנות היא הפעולה שחוזרת על עצמה הכי הרבה אצל גורים. ככה הם לומדים לשלוט על עוצמת הנשיכה שלהם. זאת הסיבה שהשיניים שלהם חדות כמו סיכות – כדי שכל נשיכה חזקה מידי תכאב לאמא או לאחים בשגר (אבל לא תעשה נזק ממשי)ותלמד את הגור שהנשיכה האחרונה הייתה חזקה מדי.

לכן גור שלא נושך בכלל בחודשים בראשונים לחייו יגדל להיות כלב שהנשיכה שלו היא הרבה יותר מסוכנת, כי הוא לא למד לשלוט על עוצמת הנשיכות שלו ובמקום "לסמן" עם הפה הוא יכול לגרום נזק כבד.

כמו שהבנו עכשיו, הרעיון המרכזי בלימוד הגור הצעיר לא לנשוך הוא בעצם ללמד אותו בצורה הדרגתית איך לשלוט ולבסוף להוריד לגמרי את עוצמת הנשיכה.           אין צורך בעונשים. בטח לא מכות.
הטכניקה היא פשוטה: דבר ראשון צריך לשחק עם הכלב במטרה שינסה לנשוך. כדי לשים על היד או הרגל כיסוי כמו מעיל או ג'ינס על מנת שלא יתפוס את הגוף אלא את הבגד וברגע שזה קורה והוא נושך – פשוט להגיב ב:"אחח, סימבה ,זה כואב!!" באופן כנה, אמיתי ושאינו מתפרש אחרת . כאשר הגור נסוג, קח לעצמך כמה שניות ואז קרא לכלב שלך לעשות "שולם". תגיד לו לשבת או לעשות ארצה ואז אפשר חדש את המשחק.
אם הגור לא מגיב לזה על ידי הקלה של הנשיכה – התגובה שלך צריכה להיות דרמטית יותר מפעם קודמת.:"אחח סימבה עכשיו אתה ממש מגזים בריון שכמוך!!" ואז עזוב את החדר וסגור את הדלת. אפשר גם לעשות את המשחק הזה בתוך הגדר גורים ופשוט לצאת ממנה ואז מהחדר, אחרי דקה שתיים לחזור לעשות      "שולם" עם הגור. שוב בלי עונשים ובלי מכות, לקרא לו שישב או ישכב ולחזור לשחק איתו. חשוב להראות לגור שעדיין אוהבים אותו רק                                      שהנשיכות אינן מקובלות. השלב הבא הוא ללמד את הגור הפקודות "קח" ו"עזוב". בעזרת צעצוע כמו חבל נשיכה או בובה מצפצפת ומספר חטיפים ,מראים לגור את הצעצוע מזיזים לצדדים ואומרים לו: "קח" כשהוא לוקח מתנגדים בעדינות כדי לחזק את התפיסה שלו מנענעים קצת ואחרי מספר שניות אומרים "עזוב" ומפסיקים לזוז. אם הוא שיחרר לבד מחזקים ב: "כלב טוב עזוב, תודה".  אם לא עזב – מפתים אותו לעבור לקחת את החטיף במקום לנשוך את החבל וברגע שעשה כך מחזקים ב"עזוב! כלב טוב, תודה" .

גור לברדור בצבע קרם שוכב על שמיכה ונושך חבל משחק של כלבים

עכשיו נשאר לחזור על התהליך שוב. ושוב ושוב ושוב עד שהכלב לומד לקחת ולעזוב בשנייה אחת. זה הזמן להשתמש בפקודות אלו כדי שיפסיק לנשוך (אותכם או משחק) אם לא קיבל רשות לעשות זאת.
זכרו – עקביות, התמדה וסבלנות הן המפתח להצלחה בתהליך הלימוד.

בהצלחה

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן